lördag 16 november 2013

"Vinsafari" strax norr om Stockholm

Gårdagen bjöd på en trevlig upphämtningsrunda med bilen. Först ett stopp ute vid Cargo City, Arlanda, där säkerhetskontrollen gör att vinupphämtning blir som en agentfilm. Sedan vidare till Posten företagspaket, innan allt avslutades med en sväng in på Systembolaget.

Nu är jag uppladdad med gottigt ett bra tag framåt och jag erkänner, jag knäckte en flaska redan igår, en basbutelj från Lafarge. Det riktigt roliga ligger dock framför mig, bl.a. några ruskiga fynd, som om de inte är dåliga, säkerligen stämplar in på årets topplista.

Bloggandet fick plötsligt en extra pepp.


Delar av skörden från min "vinsafari"

2 kommentarer:

  1. Några fynd du vill tipsa om direkt?

    SvaraRadera
  2. De fynd som fanns köpte jag samtliga flaskor av så där finns inga tips, tyvärr.

    Sen köpte jag en rejäl laddning 2010 Lafarge och det är riktigt, riktigt bra om man gillar den stilen. Fast fynd är det väl inte.

    SvaraRadera