torsdag 4 oktober 2012

Ett lyckat klick....

Jag undrar om jag inte förstår lite hur nätpokerspelarna känner sig just nu. Systembolaget körde en webblansering för några minuter sedan och man lägger upp sin strategi utifrån tanken att maximera eventuellt utfall, lite som en spelare.

Idag hade jag faktiskt endast bespetsat mig på två flaskor från Roulot och satt där och hysteriklickade när knapparna helt plötsligt blev gröna. För just Roulot blev det fullbokat typ omedelbums och då såg jag att jag faktiskt hade fått två av de tjugofyra flaskorna. Full pott!

Där sitter man och småhetsar upp sig och så landar allt rätt. Bra extrakrydda en mulen höstdag.

3 kommentarer:

  1. Bara och gratulera! Passa på och köp en trisslott oxo.

    SvaraRadera
  2. Haha! Jag känner igen mig och även utfallet blev likadant, två Roulot bärgade! Det skedde t o m på en telefon (så hetstryckarstrategin var utesluten), jag blev lite impad av mig själv där en stund.

    Nu räknar jag med att du i god altruistisk anda tar en för laget och korkar upp en flaska snart och kommer med en utförlig rapport ;)

    /Claes

    SvaraRadera
  3. Aha, man får gratulera till lyckan då. Tror nog att dessa buteljer får ligga, men jag har ett par andra flaskor från Roulot och nån ska väl sätta livet till snart.

    SvaraRadera